Tıkla Sende Sitene Ekle


   
  HALİS DİN ALLAH'INDIR
  saptırılan kavram mekruh
 

Bismillahirrahmanirrahim

SAPTIRILAN KAVRAM MEKRUH

Kurana göre bir sey ya haramdir, yada mübahtir. Allahin insanlara
çok genis biraktigi bu alana dereceler koymak hiç kimsenin yetkisinde degildir.

Ama maalesefki yüzyilardan beri yapilmis, alimlerin indi yorumlari insanlara
Allahın hükmü
diye dayatilmistir.

Isra suresi

23- Rabbin kesin olarak şunları emretti: Ancak kendisine ibadet edin, anne ve babaya iyilik edin. Onlardan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa, sakın onlara "yuh deme ve onları azarlama. İkisine de tatlı ve güzel söz söyle. (allahtan başkasına ibadet etmek,anne babaya hakaret etmek haram)

26- Akrabaya, yoksula ve yolda kalmışa hakkını ver. Bununla beraber malını saçıp savurma. (israf haram)

27- Çünkü (malını) saçıp savuranlar, şeytanların kardeşleridir. Şeytan ise Rabbine karşı çok nankördür.

28- Eğer Rabbinden beklediğin bir rahmet (rızık) için, onlardan yüz çevirmek mecburiyetinde kalırsan, o vakit de onlara yumuşak ve tatlı bir söz söyle.(kaba ve sert davranmak haram)

29- Elini boynuna asıp bağlama (cimri olma), hem de onu büsbütün açıp saçma (israf etme); aksi halde kınanmış olursun ve eli boş açıkta kalırsın.(cimrilik yapmak haram)



31- Bir de geçim korkusuyla çocuklarinizi öldürmeyin, onlara da, size de rizki biz veririz. Süphesiz ki onlari öldürmek, çok büyük bir suçtur. (çocukları öldürmek haram)

32- Zinaya da yaklasmayin, çünkü o pek çirkindir ve kötü bir yoldur.
( zina haram)

33- Hakli bir sebep olmadikça, Allah'in öldürülmesini haram kildigi cani öldürmeyin. Kim haksiz yere öldürülürse, biz onun velisine bir yetki verdik. O da öldürmede asiri gitmesin. Çünkü ona (dinin kendisine verdigi yetki ile) yardim olunmustur
.(insan öldürmek haram)

34- Yetimin malina da yaklasmayin. Ancak rüsdüne erinceye kadar en güzel bir sekilde yaklasabilirsiniz. Ahdi de yerine getirin. Çünkü verilen sözde elbette sorumluluk bulunuyor
.( yetimin malını yemek haram)

35- Ölçtügünüz zaman tam ölçün ve dogru terazi ile tartin. Bu hem daha hayirlidir ve sonuç itibariyle de daha güzeldir.
(ticarette hile yapmak haram)

36- Bir de hiç bilmedigin bir seyin ardina düsme! Çünkü kulak, göz, gönül, bunlarin her biri yaptiklarindan sorumludurlar.
(bilmeden sallamak haram)

37- Yeryüzünde kibir ve azametle yürüme! Çünkü sen asla yeri yaramazsin ve boyca da daglara erisemezsin
.(kibirlenemek haram)

38- Kötü olan bütün bu yasaklar, Rabbinizin katinda hos olmayan seylerdir.

Simdi son ayetin metinini de yazalim

'' Kullu zalike kane seyyi
,uhu inde rabbike (MEKRUHA)

Haram ile mekruh Kurana göre paralel kavramlardir. Geleneksel fikih literatürüne göre ise
mekruh; haram kadar kesin olmayan yasaklar olarak ifade edilir

Ulema hakkinda
ayet olmayan konularda hadislere dayanarak ictihad ederken haram diyememis, mekruh diyerek isin içinden siyrilma
ya çalismistir.

Eger bir sey ulemanin hosuna gitmiyorsa bu ser,an hiç bir kimseyi baglayici degildir.
Eger Allahin hosuna gitmeyen bir konu ise, Allah bunu Kuranda açik açik bildirdigi için
mutlaka konuyla ilgili ayeti ileri sürmek zorunlulugu vardir..

Kuranı bir tarafa bırakıp ne hadislerden, nede ne idüğü belirsiz sünnet diye iddia edilen şeylerden haram hükmü çıkarmak Kurana göre asla mümkün değildir.Zira peygamber şari olmadığı gibi haram kılma yetkiside yoktur.

66/ 1- Ey Peygamber! Eslerinin rizasini arayarak Allah'in sana helâl kildigi seyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bagislayan çok esirgeyendir



Mekruh = haram demektir. Fikih kitaplarina bir bak
ıldığında yüzlerce konu hakkinda mekruh nitelemesi vardir. Örnek olarak abdestle ilgili mekruhlar diye bahsedilir.Insan abdest alirken nasil haram isliyor hayret etmemek elde degil.

Ulema bununlada yetinmemis, mekruhu dallanip budaklandirip iki kisma ayirmistir.

tahrimen mekruh; harama yakin olanlar
tenzihen mekruh; helale yakin olanlar

Mekruh zaten haram demektir
harama yakin haram
helale yakin haram
böyle bir seyi nasil kabul edilebilir.


Iste bu sebepten dolayi, geleneksel fikih literatüründeki (mekruhu) ''TENZILATLI
HARAMLAR
diye nitele
mek hiçte yanlış olmaz

Kuranda KRH kalıbının değişik mastarlarının geçtiği ve insanlar içinde kullanılan bu kelime bütün ayetlerde hep olumsuz olarak geçmektedir.

Enfal 7. İşte o zaman Allah size iki taifeden (kervan veya kureyş ordusundan) birini vaad ediyordu ki, sizin olacaktı. Siz ise arzu ediyordunuz ki, şanı ve şerefi olmayan şey (kervan) sizin olsun. Halbuki Allah, âyetleriyle hakkı yerine oturtmak ve kâfirlerin arkasını kesmek istiyordu.

8-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin

Olumsuz

8-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin

33- O öyle bir Allah'dır ki, Resulünü hidayetle ve hak dinle bütün dinlere üstün kılmak için göndermiştir. Müşrikler hoşlanmasalar da.

Olumsuz

Yunus 82-Allah, hakkın hak ve gerçek olduğunu kelimeleriyle ispat eder, günahkârların hoşuna gitmese de

Olumsuz

Mümin 14- O halde siz, dini Allah için halis kılarak hep O'na yalvarın. İsterse kâfirler hoşlanmasınlar

Olumsuz

8-Mücrimlerin hoşuna gitmese bile , hakkın hak olduğunu tanıtsın ve batılı büsbütün yok etsin

33- O öyle bir Allah'dır ki, Resulünü hidayetle ve hak dinle bütün dinlere üstün kılmak için göndermiştir. Müşrikler hoşlanmasalar da.

Hucurat 12- Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından kusurlarını araştırmasın. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemeyi severmi? İşte bundan hoşlanmadınız. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.

Olumsuz

Tevbe .47. Eğer içinizde sizinle beraber cihada çıkmış olsalardı, bozgunculuk etmekten başka şeye yaramayacaklardı ve aranıza fitne sokmak için uğraşacaklardı. İçinizde onların laflarına kanacaklar da vardı. Allah, o zalimleri iyi bilir.

48- Şurası kesindir ki, bunlar daha önce de fitne çıkarmak istediler ve sana türlü işler çevirdiler. Nihayet hak yerini buldu ve Allah'ın emri onların hoşuna gitememesine rağmen açığa çıktı.

Enfal 6- Ve gerçek, gün gibi açığa çıktıktan sonra bile seninle münakaşaya devam etmişlerdi; sanki göz göre göre ölüme sürükleniyorlardı

53- O münafıklara şunu da de ki; gerek isteyerek, gerek hoşlanmayarak infak edip durun. O infak ettikleriniz sizden hiçbir zaman kabul edilmeyecektir. Çünkü siz fasık bir kavimsiniz.

Olumsuz

Nisa 19- Ey iman edenler! Kadınlara zorla varis olmanız size helal değildir. Verdiğiniz mehrin bir kısmını kurtaracaksınız diye, onları sıkıştırmanız da helal değildir. Ancak açık bir hayasızlık yapmış olurlarsa başka. Onlarla iyi geçinin. Eğer kendilerinden hoşlanmadınızsa, olabilir ki, siz bir şeyden hoşlanmasanız da Allah onda bir çok hayır takdir etmiş bulunur.

Olumsuz

Tevbe 81- Savaştan geri kalan münafıklar, Resulullah'ın hilafına, onun savaşa gitmesine karşılık, oturup kalmalarıyla ferahladılar ve mallarıyla, canlarıyla Allah yolunda cihad etmekten hoşlanmadılar, üstelik "Bu sıcakta savaşa gitmeyin." dediler. De ki: "Cehennem ateşi daha sıcaktır." Keşke anlayabilselerdi.

Olumsuz

Muhammed 8 küfredenlere gelince yıkılsın onlar.Allah onların amellerini bışa çıkarmıştır

9- Bu onların, Allah'ın indirdiklerinden hoşlanmadıkları içindir. Allah da bunun için onların amellerini boşa çıkarmıştır

25- Gerçekten doğru yol kendilerine açıkça belli olduktan sonra gerisin geri küfre dönenlere şeytan, kötülüklerini güzel göstermiş ve onları uzun emellere düşürmüştür.

26- Çünkü onlar Allah'ın indirdiklerinen hoşlanmayan kimselere: "Bazı işlerde biz size itaat edeceğiz." demişlerdi. Oysa Allah onların gizlediklerini biliyordu.

27- Melekler onların yüzlerine ve arkalarına vurarak canlarını alırken durumları nasıl olacak

28- Bu onların Allah'ı gazablandıran şeylere uymaları ve O'nun rızasına sebep olacak şeylerden hoşlanmadıkları içindir. Allah onların amellerini boşa çıkarmıştır.

Olumsuz

Bakara 216- Savaş size farz kılındı, gerçi o size hoş gelmez. Olabilir ki siz, bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa ki o sizin için bir hayırdır. Yine olabilir ki, siz bir şeyi seversiniz, oysaki o sizin için bir kötülüktür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.

Olumsuz

Nahl 62- Müşrikler, kendilerinin hoşlanmadıkları şeyleri, Allah'a isnad ediyorlar. Dilleri, en güzel şeylerin kendilerine ait olduğunu yalan yere durmadan söyler. Hiç şüphesiz onlar için, sadece ateş vardır. Oraya en önde gidip kalacaklardır.

İnsanların herhangi bir şeyden hoşlanmamaları din değildir.Dolayısıyla insanların hoşlanmadıkları bir şey hakkında kurandan o konu hakkında delil getirmeden ister dini kisve altında ister sünnet üzerinden peygambere dayandırılarak olsun mekruh diye nitelemeleri hangi sebeple olursa olsun Allaha hükmünde ortak olmak anlamına geldiği için şirktir,zira

Kehf 27 De ki: Ne kadar kaldıklarını Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gizli bilgisi O'na aittir. O'nun görmesi de, işitmesi de şayanı hayrettir. Onların O'ndan başka bir velisi de yoktur. O, hükmünde kimseyi ortak etmez.

Fussilet 11- Sonra duman halinde bulunan göğe yöneldi. Ona ve yerküreye: "İsteyerek veya istemeyerek buyruğuma gelin." dedi. Her ikisi de: "İsteyerek geldik" dediler.

Olumsuz

Ahkaf 15- Biz insana ana ve babasına iyilik yapmayı tavsiye ettik. Anası onu zorlukla karnında taşıdı ve doğurdu. Onun ana karnında taşınması ile sütten kesilme süresi otuz aydır. Nihayet insan olgunluk çağına ulaşıp, kırk yaşına geldiğinde der ki: "Ey Rabbim! Bana ve ana babama ihsan ettiğin nimetlerine şükretmemi ve senin hoşnut olacağın salih amel işlememi ilham et. Benim neslimden gelenleri de salih kimseler kıl. Doğrusu ben tevbe edip sana yöneldim. Ve ben gerçekten müslümanlardanım."

Olumsuz çünkü kadınını bebeğini dokuz ay karnında taşıması ve doğurması gerçekten zordur.Bu zorluğu kadınlar biz erkeklerden daha iyi bilirler. Zira bu zorluğu yaşayan onlardır

Enfal 5- Nitekim Rabbin seni, hak uğruna savaşmak için evinden çıkarmıştı. Oysa müminlerden bir kısmı o zaman bundan hoşlanmamışlardı.

Olumsuz

Hud 28- Nuh dedi ki; "Ey kavmim! Peki şu söyleyeceğime ne diyeceksiniz? Ben Rabbimden apaçık bir delil üzere isem ve O, bana kendi tarafından bir rahmet bahşetmişse, size de onu görecek göz verilmemişse biz, hoşlanmadığınız halde onu size zorla mı kabul ettireceğiz?"

Olumsuz

Muminun 70- Yoksa onda bir delilik olduğunu mu söylüyorlar? Aksine o, kendilerine hakkı getirmiştir. Halbuki onlar haktan hoşlanmamaktadırlar.

Olumsuz

Şura 78- Andolsun ki biz size hakkı getirdik. Fakat sizin çoğunuz haktan hoşlanmıyorsunuz

Taha 73- "Doğrusu biz hem günahlarımıza, hem bizi zorladığın sihre karşı, bizi bağışlasın diye, Rabbimize iman ettik. Allah (sevabça senden) daha hayırlı ve (azab verme bakımından da) daha devamlıdır.(olumsuz)

Yunus 99- Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde kim varsa hepsi toptan iman ederlerdi. O halde insanları hep mümin olsunlar diye sen mi zorlayacaksın? (olumsuz)

Nur 33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde (hürriyete kavuşmalarında kendileri için) bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir. (olumsuz)

Nahl 106- Kalbi iman ile sükûnet bulduğu halde (dinden dönmeye) zorlananlar dışında, her kim imanından sonra küfre kalbini açarsa, mutlaka onların üzerine Allah'tan bir gazab gelir ve kendilerine çok büyük bir azab vardır. (olumsuz)

Bakara 256-Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk, sapıklıktan ayırd edilmiştir. Artık her kim tâğutu inkar edip, Allah'a inanırsa, sağlam bir kulpa yapışmıştır ki, o hiçbir zaman kopmaz. Allah, her şeyi işitir ve bilir. (olumsuz)

İnsanlarrın ağzında ise bu kelime adeta sakız olmuş bir duruma gelmiştir.Herkes kendi hoşlanmadıkları şeyleri başkalarınada dayatmak istedikleri için önüne gelen bir çok şeye neye mal olacağını hesaplamaksızın mekruh deyip geçivermektedirler.Dolayısıyla böylece kuranda olmayan haramlar icad edilmek suretiyle din yaşanılamaz bir hale getirilip zorlaştırılmış yani Allahın dini kerih kılınmıştır.

Tekrar ediyor ve diyoruzki bir şeyi mekruh =haram kılmak sadece Alllah mahsus bir yetkidir. Allahın yetkisine el atarak ictihad adı altında sahte mekruhlar/haramlar üreterek insanların tepesine rab kesilen despotları Allah Teala yukarıdaki ayetlerede görüldüğü gibi

müşrik,münafık,kafir,mücrim olarak nitelemiştir

6/ 116- Dillerinizin yalan vasfetmesi ile: "Su helaldir, su haramdir (mekruh)" demeyin; aksi halde Allah'a iftira etmis olursunuz. Süphesiz Allah'a yalan uyduranlar asla kurtulamazlar.

 

Yani ayetlerde ona kötü denmesi, o haramdır demek değildir -ki haramların ne olduğu açık bir şekilde belirtilmişken-.(xavier)

Sevgili Xaier, sence Zina haram mıdır? Allah zina haramdır dememiş Kur’anda. Sen ne dersin zina Haram mı mekruh mu? Tahrimen mi, tenzihen mi?

Kıymetli dostum, haram geniş bir kavram. Allah’ın men ettiği her husus bu kavramın kapsamına girer. Küçük büyük bütün günahlar haramdır.

Allah’ın kötü olarak vasfettiği, bizi sakındırdığı büyük küçük her aşırılık (Fevahiş) HARAMDIR. Aşırılık(fevahiş) sınırların çiğnenmesidir.

De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz." (En’am 151)

Bu yüzden Allah’n mekruh saydığı/kerih gördüğü her şey de haramdır. Ama tabiki her haram bir değildir. Şirk de haramdır,domuz eti yemek de. Ama ikisi bir mi? Zina da haramdır, zann yapmak da. İkisinin derecesi aynı mı?

Bak Senin verdiği ayette bile haram=günah yazıyor. Yenmesi haram olan bir şeyin özel bir durumda yenmesi günah olmuyor yani haram olmuyor.

Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır.Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur.Allah çok affedici, çok merhametlidir. (Bakara 173)

Saygılar

 

 
 

Simli Resim
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol